HTML

The World Around Peter

Péter vagyok, angliai mindennapjaimat vetem monitorra mindazoknak, akiket ez érdekelhet. Aztán lehet, hogy Anglia csak a kezdet, ki tudja...

Friss topikok

  • SchP: ja, nem írok nagyon, mert egyrészt lusta vagyok, másrészt nincs rá nagyon időm, harmadrészt meg a ... (2012.03.28. 21:47) Back on Track
  • SchP: Az egy dolog, hogy Johnny Depp-nek elnézzük, hogy festi magát Jack Sparrow-ként, de valljuk be, ez... (2011.11.03. 03:32) Halloween and things
  • SchP: A plázában, bevallom, egyáltalán nem fényképeztem :), de a sétáló utcán se olyan sokat. Meg ezt a ... (2011.10.14. 22:17) Lincoln
  • SchP: @balazsman: ha látnád azt, hogy mi mennyi kaját dobunk ki... hajajj (2011.09.21. 14:12) About the prices
  • SchP: @Luki.: Nem fogok beúszni, mert hideg van, baszki. A kérdésedre pedig nem a válasz. Legyen elég an... (2011.09.12. 17:15) Eat like a Hungarian

Címkék

Lincoln

2011.10.04. 23:43 SchP

Megjártam Lincolnt. Pontosabban még nem, mert mikor e sorokat írom, még a visszafelé tartó buszon csücsülök (publikálni viszont itt nem fogom tudni, mindegy, majd otthon), de végül is már elindultam haza. Jó kis túra volt, kellett, hogy végre kiszakadjak picit a mindennapokból.

Busszal mentem, mert az a legolcsóbb. 7,50 fontért vettem napi jegyet, ami azt jelenti, hogy Lincolnshire megyén belül egész nap oda utazom, ahova akarok. Tehát tőlünk Butlinsból be Skegnessbe (ami egyébként oda-vissza több mint 3 fontba kerül), és onnan tovább Lincolnba, majd vissza ugyanígy. Fasza emeletes busszal mentem, természetesen az emeleten utaztam végig az egy és háromnegyed órát. A két település nincs olyan messze egymástól, csak a busz sok helyen megáll, ami lelassítja.

Lincoln nem túl nagy város, kb. akkora, mint Eger. A katedrálisáról híres, ami már a 12. század óta itt áll, meg egy vár is található itt. Utóbbiba nem mentem be. Mivel tegnap este elég jól felkészültem, így nem okozott problémát az eligazodás. Könnyen megtaláltam, hogy mi merre van. Tudtam, hogy hol keressem a sétálóutcát a boltokkal, a plázát meg az óvárost, benne a katedrálissal. Lincoln belvárosa olyan, mint Kőszeg vagy Sopron, csak ez egy fasza kis dombra épült, így lehetett felfelé caplatni sokat.  A házak és a festett, régi korokat idéző cégfeliratok, valamint cégérek nagyon tetszettek, ezek tették kicsit különleges hangulatúvá a belvárosi sétámat a katedrális felé.

Na igen, a katedrális. Hát az hatalmas, monumentális, óriási, egy szóval kurva nagy. Bár ez két  szó volt, sebaj. A képeken láthatjátok, hogy milyen, hadd ne ecseteljem. Hat fontba került az, hogy belül is körbejárhassam. Kérdezték, hogy honnan érkeztem, mondtam, hogy „from Hungary”, de sajnos magyar nyelvű tájékoztató füzetkéjük hihetetlen, de nem volt, így beértem az angollal. Bezzeg az előttem jegyet váltó norvégok kaptak skandinávot...

Talán egy órát is eltöltöttem ott, de lehet, hogy többet, szóval a hat fontot simán megérte. Ja, és láttam a Magna Carta egyik hasonmását is, ami 1215 óta a Lincolnban található, és egyike a három fennmaradt még olvasható példánynak. Na, ehhez mit szóltok? Semmit, gondolom, mindegy is... Miután kijöttem, mászkáltam még egy kicsit a környéken, aztán visszaindultam a sétáló utcán a pláza irányába, hogy hódoljak kicsit pénzköltési szenvedélyemnek.

Amikor  plázáról beszélek, ne az Arénára gondoljatok, inkább mint egy hazai kisváros bevásárlóközpontjára. A sétálóutca elég jó, hangulatos, az a helyi Váci utca, vásárolgattam is kicsit. Farmert 10 fontért, és nem ez volt a legolcsóbb, egy kardigánt szintén egy tízesért, valamint egy hátizsákot 14 fontért. Szerencsém volt, mert utóbbit mindenképp venni akartam, az Intersportban meg éppen akció volt.

A shoppingolást követően a buszpályaudvar felé vettem az irányt, mert tudtam, hogy hamarosan indul egy járat hazafelé. A busz totálisan megtelt, de szerencsére én felfértem, mert ravaszul nem a sor végére álltam, hanem az ajtónál tolongókhoz, így elég hamar bejutottam. Aki nem fért fel, ott maradt, viszont hozzátenném még azt, hogy ennek ellenére a buszon nem állt senki. Tehát itt nincsen nyomorgás, ha szépen szellősen, de tele a busz, akkor a többiek bizony ráfaragtak. Azt viszont nem tudom, hogy ilyenkor indítanak-e még egy járatot. Elképzelhető…

Na, lassan befejezem, mert mindjárt elokádom magam az utazás közbeni gépeléstől, meg hamarosan úgyis megérkezem, és le kell szállnom. Adios!


3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://theworldaroundpeter.blog.hu/api/trackback/id/tr203279131

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szegedirozi 2011.10.05. 14:31:09

úúúú, nagyon szépek a képek, és hát, megkockáztatom, hogy írói vénád is van... vagy csak útikönyvekkel a párnád alatt aludtál :)))

G.Vivien79 2011.10.14. 18:46:15

Háát, Peti én is csak sárgulok itten... Gyönyörűűűűű, és valóban nagyon hangulatos város Lincoln a képeid alapján. Azért 1-2 plázás és sétálóutcás képet is feltehettél volna, csak hogy még jobban lássuk azt, amiről írsz. :) És valóban jó olvasni, ahogy írsz. :) Ja, és a szerdai salsa órát más tanárpáros tartja, akik szerint mi nem tudunk (szinte) semmit... Jobb, h nem kellett ezt megérned! :D

SchP 2011.10.14. 22:17:21

A plázában, bevallom, egyáltalán nem fényképeztem :), de a sétáló utcán se olyan sokat. Meg ezt a pár képet is másfél órába telt kiválasztani, feltölteni meg átméretezni ezzel a szar nettel... :)
A szerdai oktatóknak pedig igenis mutassátok csak meg, hogy salsavér csörgedezik a pucátokban. ;)
süti beállítások módosítása